Dish Sues Fitness Home Streaming Companies (1 Viewer)

nelson61

Thread Starter
SatelliteGuys Master
Lifetime Supporter
Dec 8, 2007
6,848
5,788
Where it's Warm
Bloomberg:

Dish Network Corp. and its Sling TV unit filed lawsuits accusing three of the biggest players in streaming at-home fitness programs of infringing patents for technology that improves the quality of video content over the internet.

The suits, filed Tuesday in federal courts in Texas and Delaware, accuse Peloton Interactive Inc., NordicTrack maker Icon Health & Fitness Inc. and Mirror owner Lululemon Athletica Inc. of using Dish’s patented technology that “allows Internet users to stream content from across the world in real time at the highest possible quality.”
Separately, Dish and Sling filed a complaint with the U.S. International Trade Commission in Washington, seeking to block U.S. imports of products including Peloton stationary bikes, NordicTrack treadmills and Mirror workout panels.

The patents cited in the lawsuits relate to ways of improving online video quality, particularly when users do things like fast-forward or rewind programs. They also allow for browsing of multiple streams without hiccups and adjust for a user’s bandwidth. Sling said it uses the technology in offering subscriptions to live TV channels over the internet. -------
 

Yespage

SatelliteGuys Master
Pub Member / Supporter
Feb 27, 2010
12,254
11,489
Ohio
“allows Internet users to stream content from across the world in real time at the highest possible quality.”

We are talking about Sling, right? I like Sling, it is a great service, but the "highest possible quality"?
 

NYDutch

SatelliteGuys Pro
Pub Member / Supporter
Dec 28, 2013
3,638
4,981
Where our wheels go
Ok, and what does that have to do with Dish suing Peleton, et al, for patent violations? If they displayed a "TV Guide" copyright notice on the old EPG, it meant they had a license to use the copyrighted material. The license may have resulted from a court settlement, but that's irrelevant to the current patent issue.
 
  • Like
Reactions: TheKrell

Juan

Supporting Founder
Supporting Founder
Sep 14, 2003
27,102
6,053
Moscow Russia
Ok, and what does that have to do with Dish suing Peleton, et al, for patent violations? If they displayed a "TV Guide" copyright notice on the old EPG, it meant they had a license to use the copyrighted material. The license may have resulted from a court settlement, but that's irrelevant to the current patent issue.
Hello...they got sued for patent infringement...lost to tivo too..this is hilarious
 

NYDutch

SatelliteGuys Pro
Pub Member / Supporter
Dec 28, 2013
3,638
4,981
Where our wheels go
Hello...they got sued for patent infringement...lost to tivo too..this is hilarious
Ok, I'm glad companies protecting their intellectual property amuses you...

Dish did come out of the TIVO settlement holding a life of the patents license from TIVO, so it wasn't a complete loss. I haven't found any links to a TV Guide/Dish lawsuit. TV Guide owner NTVB Media also publishes OnDISH magazine for Dish, so I'd be curious to see what the lawsuit was about.
 

Juan

Supporting Founder
Supporting Founder
Sep 14, 2003
27,102
6,053
Moscow Russia
Ok, I'm glad companies protecting their intellectual property amuses you...

Dish did come out of the TIVO settlement holding a life of the patents license from TIVO, so it wasn't a complete loss. I haven't found any links to a TV Guide/Dish lawsuit. TV Guide owner NTVB Media also publishes OnDISH magazine for Dish, so I'd be curious to see what the lawsuit was about.
You really need to learn to use google

 

NYDutch

SatelliteGuys Pro
Pub Member / Supporter
Dec 28, 2013
3,638
4,981
Where our wheels go
You really need to learn to use google

Thank you... I didn't realize the action predated Dish and TV Guide both changing corporate ownership and was searching under the current names. Again though, Dish/Echostar came out of the settlement with the licenses needed to continue using the technology. Expensive, but obviously not fatal.
 

Juan

Supporting Founder
Supporting Founder
Sep 14, 2003
27,102
6,053
Moscow Russia
Thank you... I didn't realize the action predated Dish and TV Guide both changing corporate ownership and was searching under the current names. Again though, Dish/Echostar came out of the settlement with the licenses needed to continue using the technology. Expensive, but obviously not fatal.
Dish never changed corporate owenship..they just split with echostar for a spin off sale that never happened...it was actually prevue channel that sued dish..somehow became tvguide channel...now pop sugar or something like that
 

NYDutch

SatelliteGuys Pro
Pub Member / Supporter
Dec 28, 2013
3,638
4,981
Where our wheels go
Dish never changed corporate owenship..they just split with echostar for a spin off sale that never happened...it was actually prevue channel that sued dish..somehow became tvguide channel...now pop sugar or something like that
Dish Network Corp. (NASDAQ: DISH) was spun off from EchoStar Corp. (NASDAQ: SATS) as a separate company in 2008.
 
  • Like
Reactions: charlesrshell

Users who are viewing this thread

Top