help getting dish network in Denmark - can anyone help out?

mallanikkelsen

Member
Original poster
Mar 24, 2008
12
0
Hello everyone

First off, I really did not know whare to put this request, however cince it involves a technical way of getting dish network, i decided to post my request here.
To the moderators and others, please except my apologies if this forum is not the right place for this posting, and please do feel free to remove the thred to any other forum you might se more fitid for such a thred.

Well, as I've previously mentioned in the chit chat club, I am finally able to watch US tv here in Denmark, Using slingbox technology. This really is great, and I am currently enjoying the offerings from directtv.

However, after compairing the two providers I've been made aware that dish also do have some channels wwhich i'd like access to. Channels like hbo comedy, and some of the stars channels as well.
i'd therefor very much like to get in touch with someone from the US who'd be willing to help me out with an official Dish subscription via slingbox.
Of course I'd be willing to pay all expences that might arrive, including dish-bills, slingbox ect.
Cince my dtv systems has locals from the east coast, i'd very much prefur to get in touch with someone who for instance has LA locals.

i do hope that this subject is seemd as beeing on topic from this forum. Please note, i am only intrested in an official sub, no pirated signals or anything.
please pm me or just send me an e-mail if you think you'd be able to help out in some way.

All the best from Allan
A great fan of US tv!
 
Dish in Denmark

I don't think you'll even see a DISH footprint in Denmark.

Their sats cover mostly North America.
 
Hi

You're absolutely right, both dish and d-tv do not reach into denmark, however using slingbox technology, it is indeed possible to view the there tv-packadge all over the world via the internet.

All the best from Allan
 
hmmm, perhaps in trade he could use a slingbox to send us the nude weather broadcasts with the super hot weather reporters they do on the news out there lol.
 
Sadly I know a guy from Denmark living in California who would probably LOVE to help out, because it would mean free TV for him.
He is also my ex-brother in law.
 
Hi again guys

just to keep this thred alive - I am still looking for help getting Dish network here in Denmark, just in case new members should have joind cince I first started this thred.

all the best from Allan
 
Hej, Dish satellitter kun ramt Nordamerika. Du kan prøve at se, om du kan finde ud af, om Sky-B-Sky kan samles op fra Storbritannien som det udøver betydelig amerikanske programmering. Skål!
 
Hejsa

Jamen dog, en dansker mere herinde, hvor hygsomt!

jeg ved godt, at de nordamerikanske satelliter ikke kan fanges her i Danmark, men som jeg har skrevet længere oppe, så kan alt lade sig gøre når man fx benytter en slingbox. Det er via en sådan, at jeg kan se directv's udbud.

Og i øvrigt skål tilbage!

De bedste hilsner fra allan
 
Er du tilfreds med billede kvaliteten af de slingbox? Jeg har i øjeblikket ikke behov for det, men da Dish købt selskabet jeg har bemærket de har en ny boks kommer ud og den pris, fra hvad jeg husker, er på omkring $ 50 US.

Indtil næste gang, sundhed, fred og lykke! Farvel
 
Hej igen

Billedkvaliteten på en slingbox kommer jo i høj grad an på, hvor stor en upload-speed vedkommende der har slingboxen tilkoplet er i besiddelse af.

selv benytter jeg mest lyden, idet jeg er synshandicappet, men fra seende familie har jeg fået at vide, at billedkvaliteten er ganske god.

de bedste hilsner fra Allan
 
Hej Allan,

Min mor er synshandicappede også. Kan du læse teksten eller bruger du tekst for at stemme? Hun stadig ure tv, men er ude af stand til at genkende nogen lineær aspekter (kanter og figurer). Hun kan se farver og skygger som masserne, men ingen egentlige detaljer. Jeg gætter du primært nyder at lytte til de programmer, nej?

Den bedste til dig også fra Com
 
Hej igen

Hvis du mener, hvordan jeg læser teksten her i forummet og andre steder på nettet, så sker det ved hjælp af en såkaldt skærmlæser (screen reading software). den læser samtlige informationer på skærmen højt for mig.

Nej, jeg har intet syn, så når jeg ser tv, så er det udelukkende ved at lytte til programmerne, og hvis man er rigtig heldig er nogle forsynet med det, der i USA kaldes for DVS (descriptive video service). Den teknik har du sikkert hørt om før. Den er tilgængelig på de fleste kabelnet i USA, og hos begge sat-udbydere, og sendes ud via the SAP channel.


De bedste hilsner fra Allan
 
We sure can. should have thaught of this myself - sorry. Just found it pretty cool that I actually got an answer from someone inhere who knew my language.

But we'll switch back to english now.

all the best from Allan
 
***

Users Who Are Viewing This Thread (Total: 1, Members: 0, Guests: 1)

Who Read This Thread (Total Members: 1)